Zorgt u voor iemand? Bijvoorbeeld voor uw partner of uw ouders? Of voor een buurtgenoot? Wordt het huishouden voor u als mantelzorger zwaarder? Met de tijdelijke HHT-regeling voor mantelzorgers kunt u huishoudelijke hulp voor een laag tarief inschakelen. De mantelzorgadviseurs gaan hier graag met u over in gesprek.
De HHT-regeling met ingang van 1 januari 2018, is een tijdelijke regeling waarmee u voor €5,- per uur (extra) huishoudelijke hulp kunt inschakelen. Het eigenlijke tarief voor de hulp is hoger, maar de gemeente betaalt een groot deel van deze hulp. U kunt de huishoudelijke hulp gebruiken in uw eigen huis of in het huis van degene voor wie u zorgt. Deze hulp kan naast de normale huishoudelijke hulp ingezet worden.
Meer informatie en of u in aanmerking komt voor deze regeling leest u in de folder:
Download hier de folder
Hoe vraagt u de HHT regeling aan?
-
U doet een aanvraag via het aanvraagformulier dat u hier kunt downloaden of bel naar 0252 231508
-
De mantelzorgadviseur voert een gesprek met u over de toewijzing.
-
De mantelzorgadviseur geeft uw gegevens door aan de zorgaanbieder.
-
U overlegt met de zorgaanbieder over het tijdstip waarop de hulp komt.
-
U tekent een overeenkomst en betaalt de eigen bijdrage (€ 5,- per uur) rechtstreeks aan de zorgaanbieder via een automatische incasso.